Gry z Polski gonią światowe hity
Kolejne firmy podążają ścieżką przetartą przez CD Projekt, City Interactive czy Techland. W najbliższy piątek rynkowy debiut gry „Afterfall: Insanity” katowickiego studia Nicolas Games. Największe polskie sukcesy kasowe, np. „Wiedźmina”, od globalnej czołówki branży wciąż dzieli ogromny dystans
– Liczymy, że w ciągu dwóch lat od premiery „Afterfall: Insanity" sprzeda się co najmniej w milionie egzemplarzy – zapowiada Tomasz Majka, prezes Nicolas Games. Na razie gra, która kosztowała ok. 10 mln zł, ukaże się w wersji na komputery PC. Premiery konsolowe planowane są w kolejnych kwartałach (jeśli spółce uda się pozyskać pieniądze na dokończenie prac).
Produkcja, która powstała nie bez pewnych perturbacji (premiera była kilkakrotnie przekładana), ma przyciągać graczy specyficznym klimatem. Zaliczana jest to gatunku survival horror i dzieje się w postatomowej Europie.
Milionowa sprzedaż
Gra śląskiej spółki wpisuje się w szereg innych tytułów z naszego kraju, które śmiało i bez kompleksów atakują światowe rynki elektronicznej rozrywki. Pierwszym hitem z Polski, który został zauważony na globalnych rynkach, był „Wiedźmin", stworzony w 2008 roku przez CD Projekt. Do tej pory sprzedał się w 2 mln kopii. Kolejna część tej gry, która zadebiutowała w maju, znalazła już 1 mln nabywców. Obie produkcje zostały...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta